"מתקני החול בגני הילדים מביאים למחלות זיהומיות בקרב הילדים"

    איתי גדסי No Comments on "מתקני החול בגני הילדים מביאים למחלות זיהומיות בקרב הילדים"

    משרד החינוך: המלצות משרד הבריאות לארגזי החול בגני הילדים לא מיושמות, "רק טיפול שוטף של הרשות המקומית והגן יביא להרחקת מזיקים וחיידקים"

    צילום: Esther Rubyan/FLASH90
    21:58
    13.05.24
    אבי מימרן No Comments on שבעה בני משפחה נרצחו בטבח: "לא הפסקנו לבכות כל היום"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת אורי מקלב מתריע כי מתקני החול בגני הילדים מהווים מפגע תברואתי ובריאותי לילדים, בדיון שהתקיים הבוקר בוועדה לזכויות הילד ציין נציג משרד הבריאות כי הסכנה היא בכל מצבור חול בגן ולא רק בארגז החול: "רק טיפול שוטף של הרשות המקומית והגן יביא להרחקת בעלי חיים מזיקים וחיידקים".

    מקלב פנה לנציגי משרדי החינוך והבריאות ואמר "ארגזי החול בגני הילדים הינם מפגע בריאותי ממדרגה ראשונה, לא משרד החינוך ולא הרשות המקומית פועלים כראוי בנושא חשוב זה, קיימת תחשה כי הגופים לא מרגישים כי קיים קשר ישיר בין מחלות וזיהומי הילדים לארגזי החול המזוהמים בגנים, אנחנו מבינים את חשיבות ארגז החול להתפתחות הילד בגיל הרך אך הארגז חייב להיות נקי לשימוש ובלתי מזוהם – זה לא ארגז חול, זה מפגע תברואתי" סיכם מקלב, יו"ר הוועדה ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה: "אסור להסיר את האחריות מהרשויות המקומיות, בסופו של דבר הגנים נמצאים בתחומי הרשות ותחת אחריותם ועליהם לדאוג לכך שמתקני החול יהיו תקינים ולא מזוהמים"

    רותם זהבי, מנהל בטיחות סביבתית במשרד החינוך ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "התמונה לא קטסטרופלית. יש בעיות, אבל זו לא חזות הכל. מבחינת הנחיות הבטיחות, ארגז החול צריך להיות נקי ומסודר וללא חפצים פוגעניים. לרשות המקומית יש את האחריות שלה, היא צריכה לעשות סקר אחת לשנה ואם צריך להחליף חול. למשרד החינוך יש אחריות-על ופקחים שעוברים ובודקים את ארגזי החול".



    0 תגובות